Kāpēc mūsu organismam ir būtisks D vitamīns un kāpēc jāsēko šī vitamīna līmenim cilvēka organismā?

D vitamīnsIestājoties pavasarim, noteikti aktuālāks paliek jautājums par vitamīnu līmeni organismā. Ne vienam vien latvietim uznācis pavasara nogurums, ko parasti īsti nevar izskaidrot ar lielāku piepūli vai daudz stresaināku dzīvesveidu tieši šajā gadalaikā. Kas tad tam ir par iemeslu? Izrādās lielākajai daļai no mums vaininieks ir zemais vitamīnu līmenis organismā, kas izraisa stāvokli, kad iestājas pilnīga pavasara apātija – pretstatā visam jaukajam, kas notiek aiz loga, dienu gribas pavadīt neizkāpjot no gultas. Šoreiz par to, kā sekot vitamīnu līmenim organismā, un ko darīt, lai cīnītos ar šo mums tik pazīstamo noguruma stāvokli, kas nāk līdz ar pirmajiem pavasara pumpuriem.

Tātad, jau noskaidrojām, ka nogurumu izraisa vitamīnu trūkums organismā, un tieši tādēļ vajadzētu sekot to līmenim organismā, it īpaši gadalaiku maiņas periodos (rudenī, pavasarī), kad pat neliela vitamīnu trūkuma rezultātā vari iedzīvoties slimībās, jo pirmā sistēma, kas cieš no šāda stāvokļa, ir imunitāte – to pasliktināt laikā, kad ļoti aktīvas kļūst saaukstēšanās slimības, nav pārāk labi. Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā sekot vitamīnu līmenim, ir vērot ķermeņa izmaiņas. Ja novēro, ka parādās kādi izsitumi, biežāk gribas iet dienas vidū nosnausties bez jelkāda acīmredzama iemesla, tev pastiprināti šķeļas nagi, sāp acis utt., tad ir vērts pievērst šādiem simptomiem uzmanību, un uzmeklēt informāciju, vai tie gadījumā nav saistīti ar kāda konkrēta vitamīna trūkumu. Nav jābaidās doties arī pie ģimenes ārsta un lūgt padomu arī par šādām it kā maznozīmīgām problēmām. Šādi spēsi laicīgi atklāt hipovitaminozes (vitamīnu trūkuma) sākotnējo stadiju, un izvairīties no pārlieku lielām problēmām vēlāk!

Kad atklājas, ka tiešām trūkst kāds vitamīns, vari to pastiprināti iekļaut savā ēdienkartē, patērējot vairāk augļus, dārzeņus vai gaļas, zivju produktus, kurā visvairāk atrodama attiecīgā minerālviela vai vitamīns. Protams, nevajadzētu kaunēties izmantot arī aptiekās pieejamos vitamīnus, ja jūti, ka ar ēdienreizes vitamīnu devu tomēr nepietiks, lai tavs ķermenis atjaunotos.

Ļoti bieži ciešam no tādu vitamīnu deficīta, kurus ar pārtiku nav iespējams uzņemt. Viens no izplatītākajiem šādiem vitamīniem ir vitamīns D, kuru sintezē mūsu āda, kad uz to iedarbojas saules gaisma. Protams, ka šāda vitamīna trūkumu nevarēsi patiešām kompensēt ar pārtiku vien tādēļ ģimenes ārsts tev spēs ieteikt efektīvākos veidus, kā tikt galā ar šī vitamīna trūkumu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *